tisdag 2 april 2013

Lovande lov

Så välkommet det här lovet är, trevligt också att det bär med sig strålande löfte om kommande vår.
Lov och ledighet är en härlig blandning av att göra vad som faller en in...
I dag har det hittills innehållit spel, strålande hundpromenad i vårväder, pannkakor och stickning.

Hoppas på att få sitta i solskenet på altanen och göra färdigt mina vackra Karin Kurbits-vantar samtidigt som jag tjuvlyssnar på grannarna ute på gatan.



Här är mitt bästa pannkaksrecept:

14 st

2,5 dl mjöl
1/2 tsk salt
3 ägg
6 dl mjölk
ev. lite smält smör i 

Blanda ihop mjölet och saltet med äggen och hälften av mjölken.
Vispa så att smeten blir slät (jag använder ballongvisp).
Tillsätt resten av mjölken.
Låt svälla i ca 20 min
Grädda i stekpanna








Ibland får man bara vara åskådare...trist!




Ha en bra dag och ett skönt lov alla ni som som pluggar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar