söndag 16 juni 2013

Man kan ju ändra sig...

Ja jag har tänkt om, och förhoppningsvis tänkt rätt. LCHF får en ny chans i mitt liv.
Jag fick tips av min gamla arbetskamrat, som f.ö bloggar här: http://irenejb.blogspot.se/, om Dukan-metoden som jag gick in och läste på om. Började med den några dagar med den s.k Attackfasen. Efter det bestämde jag mig för att ändå gå över på LCHF.

Jag har funderat över varför jag misslyckades med den förut och jag tror att jag vet vad en av orsakerna kan vara. Jag är så svag för fikabröd, det är så himla svårt att låta bli när det vankas nybakta bullar eller kakor. Men nu har jag förberett mig inför den fällan genom att baka lite LCHF-fika!

Eftersom att jag oftast går in för något i 180 så blev det flera godsaker. Jag gjorde muffins, kokosrutor och chokladbollar men tycker dock att allt får en bismak av vaniljpulvret och sukrinet vilket är så trist. Men jag provade att göra jordnötskakor som var supergoda! Sedan provade jag maränghallonkaka som jag tänkte ha med mig till jobbets personalknytkalas. Vet att det är några till som kör LCHF.

I dag var jag och inhandlade den här boken




av Åse Falkman Fredriksson som bloggar här: http://56kilo.alltforforaldrar.se/
Jag har läst hennes blogg och använt mig av hennes recept flera gånger, men kände ändå att jag ville ha boken. När jag är på landet så har jag inget nätverk...usch så hemskt...och då är det bra att ha boken.

Sneglade också på en annan bok i bokhandeln (visst är det supermysigt att gå i en bokhandel, skulle kunna gå flera timmar) men den får ligga på "vänt" ett tag





Vem vet, jag kanske sadlar om och satsar på bakning...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar