söndag 9 juni 2013

argfröken vs rökkilon!

Jag blir så trött på mig själv!
Ända sedan jag slutade röka för snart två år sedan så har jag konstant klagat på att jag gått upp i vikt (samtidigt som jag sakta men säkert ökat på kilona).
Jag har försökt med både det ena och det andra...problemet är att jag inte orkar fullt ut.
Man kallar mig manisk...okej jag kan hålla med. När jag börjar med något nytt så KASTAR jag mig in i det med liv och lust...för att maniskt och slaviskt följa det...i max en månad. Suck, varför har jag ingen uthållighet?
LCHF javisst jättebra...ett tag...bröd är ju gott...
Viktväktarna javisst jättebra...ett tag...pizza är ju gott...
Allehanda dieter från naturapotek javisst jättebra...ett tag...mat är ju gott...

Jag älskar att träna...men hinner inte alltid.
Jag har konstant dåligt samvete över det här och det är ju helt sjukt..men nu jäklar får det vara bra!

Efter att ha varit på stan med yngste sonen för att handla skolavslutningskläder och råkat sett min spegelbild ett skyltfönster...utan att fatta att det var mig själv jag såg(!?) så har jag bestämt mig...

Mitt mål i sommar:
Gå ner 8 kilo

Jag ska ha 10 juni som start och 8 augusti som slutmål!

HUR?

  • gå långa promenader så ofta jag kan
  • simma så ofta jag kan
  • träna så ofta jag kan
  • äta nyttigt
  • inte falla in i någon mirakeldiet
  • ha kul under tiden
Det kan väl inte vara helt orimligt????????????

Vill ju kunna köpa kläder utan att känna mig så här i provhytten:



Lycka till önskar jag mig själv!

2 kommentarer:

  1. Tror inte på dieter av den anledning som du säger, hur kul är de för alltid egentligen? Långa promenader, gräsklippning och att gräva i trädgården är en bra kombo. Vill du läsa på om ännu en diet så läs på om Dukan.
    Lycka till och vill du ha sällskap i bassängen så hojta till!

    SvaraRadera
  2. Näe, jag tror att det funkar ett tag. Ska kolla upp Dukan ; ). Tack för pepp. Vi kanske kan ta några längder?

    SvaraRadera